maanantai 19. marraskuuta 2012

Digi-makupaloja

Löysin käteeni kirjan Kati Sulinin Digimakupaloja-100 päivää online-dialogia Fazerilla. Kirja oli mielenkiintoinen, koska se oli niin käytännönläheinen ja nimikin kuulosti sopivalta tällaiselle herkkusuulle.

Kirjoittaja kertoo uudesta työstään Fazerilla ja Fazerin digitaalisesta viestinnästä ja markkinoinnista vuonna 2011. Kuluttajan näkökulma ja kuluttajatarve olivat suuressa osassa. Sulin korostaakin, että aika kuluttajien kanssa erilaisissa digitaalisissa ympäristöissä tuottaa tulosta. Fazer hyödyntää kuluttajapalautetta luodessaan uutta. 
 
Kirja paljasti kaiken sen, mitä kansainvälisen ison yrityksen taustalla tehdään ennen kuin lähdetään mukaan jollekin sosiaalisen median kanavalle. Kysytään esimerkiksi kysymyksiä: Minkä kuvan yrityksestä halutaan antaa? Mitä siitä hyödytään?

Kirjassa käsiteltiin monia sosiaalisen median kanavia, joissa Fazer on mukana. Se sisälsi myös hyödyllisiä linkkejä, joista pystyy katsomaan esimerkiksi googlen hakusanoihin liittyvää tietoa, mitä hakusanoja tiettyyn aikaan olla esimerkiksi etsitty.

Kokonaisuudessaan kirja siis käsitteli tärkeimpiä ”makupaloja” Fazerin osallistumisesta sosiaalisessa mediassa vuonna 2011. NAM!

-Mari

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti